Going wild! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van go-team2014zuidafrika - WaarBenJij.nu Going wild! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van go-team2014zuidafrika - WaarBenJij.nu

Going wild!

Door: Eline & Jolien

02 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Hallo lezer,

Leuk dat je ons blog weer leest en ook superleuk om alle lieve, bemoedigende reacties te lezen!

Donderdagochtend zijn we naar een school midden in Bottlebrush gegaan en wij mochten daar een kinderprogramma voor ruim 900 kinderen doen. We werden meteen met onze neus in de boter gedrukt. Daar stonden we dan; voor een leeg schoolplein. Tsja.. die Afrikanen kunnen nog wel eens overdrijven, dus wanneer er ons 1000 kinderen worden beloofd, kun je hier maar beter uitgaan van de helft… of minder... Maar nadat het langzaam vol gedruppeld was, bleken het toch wel erg veel te zijn. HOE GAAF! Al die lieve kindergezichtjes die je verwachtingsvol aankijken, maken je enthousiaster dan je ooit had durven dromen! (: Daar gingen we dan: van liedjes tot clowning en allen deden enthousiast mee. Ze kwamen zelfs op het podium om mee te dansen.

Hierna gingen we in groepjes uiteen om praktisch werk te verrichten in de school. Er werd afval opgeruimd in de buurt van de school, ruimtes werden heringericht en een enorm stoffige bibliotheek moest ook onder handen genomen worden. Al met al een hele uitdaging, maar ja; het thema van de GO Teams is ook niet voor niets ‘Rise to the challenge’.

’s Middags gingen we eten uitdelen net als de dag ervoor en wat ons erg raakte was dat er dit keer veel meer kinderen kwamen en hierdoor velen geen eten konden krijgen. Die bedroefde kindergezichtjes die je na afloop weg ziet lopen, terwijl wij ruim voldoende te eten hebben, geeft je toch wel een dubbel gevoel…

En toen was het alweer vrijdag! We kennen elkaar nu precies twee weken en het voelt als een jaar! Bijzonder hoe iedereen elkaar zo goed heeft leren kennen in zo’n korte periode. Voor ons was het onduidelijk wat we zouden doen, dus we stapten deze ochtend vol verwachting in de bus en na 45 minuten te hebben gereden, kwamen we midden in een township aan. We hadden een kerkdienst op z’n Afrikaans: geen instrumenten, alleen uit hun monden kwam toch een geluid; iets dat we in Nederland niet kennen! Ook wordt er volop ‘geswingd’, er werd gezwaaid bij ‘halleluja’ en veel zinnen van de aanbiddingsleidster werden met ‘amen’ beaamd. Ook hier hebben we ons dramastuk mogen uitvoeren en Bernd-Jan heeft gepreekt.

Die middag zijn we de township ingegaan en we verwachtten hierbij een rondleiding te krijgen door een huisje en te praten met de bewoners hiervan, maar er lag een doodzieke man. Een man die al twee jaar lang op bed ligt, ontzettend mager is, geen familie om hem heen heeft en met een verwarde blik choqueerde ons allen! Wel heel bijzonder om voor hem te bidden en te zien dat de organisatie waarmee wij die hele dag optrokken twee maal per dag langskwam bij hem om hem eten te geven en te verzorgen. Aankomende maandag zal hij de uitslag krijgen van zijn zoveelste onderzoek. Er is nog steeds geen diagnose gesteld kunnen worden. Bid jij mee dat er maandag resultaten uit het onderzoek zullen komen en dat hij behandeld kan worden?

Vrijdagavond was een bijzondere avond, waarin we de laatste vijf getuigenissen met elkaar hebben gedeeld. Door deze getuigenissen heen wordt steeds Gods grootheid zichtbaar en het is ontzettend gaaf om te zien welk plan God heeft met ieder van ons en ieder op Zijn eigen manier in ons team heeft geplaatst.

En dan vandaag. Een relax dag en WOW WAT WAS DAT HEERLIJK EN GEWELDIG!! Op safari in een jeep. AWESOMEEE!! :D We gingen in twee groepen en hebben beide giraffes, neushoorns, nijlpaarden, gnoes, zebra’s, impala’s en struisvogels gezien. SUPER! De dieren liepen gewoon los en geweldig om te zien hoe een baby giraffe van zeven dagen oud rondliep, een giraffe een meter voor onze jeep uitliep, nijlpaarden in het water liggen voor je neus en nog meer dingen die getuigen Gods creativiteit!
Iedereen is helemaal fit en vanavond gaan we lekker muziek maken en God aanbidden voor de geweldige Vader die Hij is en de mooie dingen die Hij door ons heen doet!

Groetjes uit Durban,

Nadia, Marlies, Fabienne, Paulien, Loïs, Jaco, Maarten, Roselien, Anne-Willemijn, Jessica, David, Levi, Mirjam, Bernd-Jan, Eline en Jolien.

• 02 Augustus 2014 - 20:40

Hendrien Boers:

Lieve Go - gangers,

Wat mooi en gaaf om te lezen allemaal.
    Soms ook hele moeilijke dingen,maar fijn dat jullie er zijn .
    Afgewisseld met vandaag : op safari.
    Ik zou de gezichtjes van Levi en David wel willen zien,of bleven zij "thuis"?
    Ik hoor het wel weer,
    Be blessed to be a blessing,
    Dikke kus van oma Hendrien

• 02 Augustus 2014 - 20:58

Timo En Marga:

Hallo allemaal,

Wat een bijzondere reis hebben jullie. Wat maken jullie veel mee. Geweldig werk doen jullie daar.
    Mooi om dit alles zo te mogen lezen.
    Leuk dat jullie ook op safari zijn gegaan en zoveel dieren hebben gezien.
    We bidden steeds voor jullie.

En wensen jullie heel veel kracht en zegen toe voor de komende dagen.

Timo en Marga
    (ouders van Nadia)

• 02 Augustus 2014 - 22:36

Jaap:

Gaaf om over de grootheid van God
    en jullie avonturen te lezen
    Gods rijke zegen.

• 02 Augustus 2014 - 22:39

Kees En Teuny:

Dag allemaal,

We zijn net terug van vakantie en beginnen nu pas jullie verslagen te lezen en foto's te bekijken.
    Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien. Mooi om jullie zo te volgen en te zien wat jullie daar zoal doen mogen. We wensen jullie voor de nog komende dagen Gods zegen toe en nog een fijne tijd.

Hartelijke groeten voor jullie allen,

Kees en Teuny
    ( ouders van Maarten )

• 03 Augustus 2014 - 03:33

Herman (oud Student YWAM Heidebeek):

Hey GO-team,

Bedankt voor al jullie berichten! Geweldig om te lezen wat jullie allemaal mogen betekenen voor de mensen in Durban. Baie goed!
    Gods zegen voor de komende tijd. Wil je de gartelijke groeten doenaan Bernd Jan en Mirjam? Thanks.

Herman Koster

• 03 Augustus 2014 - 03:33

Herman (oud Student YWAM Heidebeek):

Hey GO-team,

Herman Koster

• 03 Augustus 2014 - 12:32

Rocky:

Lief bazinnetje van me,

Ik ben net terug van vakantie en heb een fijne tijd gehad in het pension.
    Fijn te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt en veel donkere kindjes hebt mogen ontmoeten.
    Ik wens je een gezegende laatste week en verheug me erop je weer snel te zien.

Pootjes en likjes aan mijn liefste Nadia,
    Rocky

• 03 Augustus 2014 - 16:01

Jolanda En Cor:

Hallo GO-team,

Heel mooi om te lezen over jullie belevenissen. Bijzonder dat jullie zoveel gastvrijheid en belangstelling ontvangen. Het zal een goede ervaring zijn om te merken dat Gods Geest onze menselijke verschillen en grenzen laat wegvallen. Jullie mogen tot zegen zijn in Durban. En dan de safari als toetje.

Hartelijke groet,
    Jolanda en Cor

• 03 Augustus 2014 - 16:51

Hendrien,oma Van Levi En David:

Ik zie nu dat ik foto,s kan bekijken.
    Levi en David dus ook op safari!
    Baie dankie,geseende dae nog!

Kus oma Hendrien

• 03 Augustus 2014 - 19:04

Henk:

lieve allemaal,

het klinkt allemaal weer als een groot feest, het kinderwerk en de safari.
    En prachtige foto's.

Vandaag zei Joyce Meyer nog dat we door moeten halen en dat doen jullie, zo heeft God het bedoeld.

groetjes
    Henk

• 03 Augustus 2014 - 19:19

Dien Krijgsman:

Lieve Loïs,

Bedankt voor je berichten. Ik lees ze met plezier. Je hebt wel heel veel indrukken te verwerken zeg. Ik begrijp dat het je soms een dubbel gevoel geeft. Ik weet hoe het voelt. Ik denk aan je en bid voor jou en het team.Gods zegen toegewenst met het werk wat jullie doen.

Veel liefs. Dien Krijgsman

• 03 Augustus 2014 - 21:17

Amé:

lieve Lo,
    zo te zien op de foto's heb je het erg naar je zin maar ook niet altijd even makkelijk,
    als je het verdriet van kinderen ziet.
    ik vind het leuk dat je al die kinderen blij kan maken,
    en dat je clown was en mocht schminken is echt wat voor jou.
    ik mis je wel een beetje ik heb zin om je weer te zien.
    xxxx je zusje Amé

• 03 Augustus 2014 - 21:31

Moeder Van Loïs:

Wat een geweldige verhalen Go-Team. En wat heerlijk dat jullie ook op safari konden gaan.
    Het schilderen van het huisje is erg mooi geworden. Alle kinderen van de wereld horen bij Jezus.
    Jullie zullen elkaar als team inmiddels wel heel goed kennen en als je zoveel met elkaar meemaakt zullen de gespreken ook diep zijn. Wij bidden Gods zegen over jullie.

Jullie doen prachtig werk. Alle kinderen en mensen daar mogen Gods liefde voor hen door jullie heen ervaren. Voor de komende dagen wensen wij jullie nog een goede tijd.

En lieve Lo, geweldig clowntje. We love you!

• 04 Augustus 2014 - 07:16

Yolande En Luuk:

Fantastisch zoals jullie bezig zijn! Je doet echt goede dingen voor deze mensen, vooral voor de kinderen. En jullie hebben een fantastische tijd. Succes en plezier ermee :-)

• 04 Augustus 2014 - 08:32

Rob Van Beek (opa):

Lieve Fabiënne
    Het is zo goed te zien, welk goed werk jullie daar verrichten.
    Ik ben dan ook zeer trots op jou(jullie)
    Je aanwezigheid, word hier zeer gemist, en ik zal dan ook zeer blij zijn als je weer terug ben.
    Maar wat een ervaring moet dit voor jou(jullie) zijn zeg.

Lieve groeten, vergezeld met een dikke knuffel

Opa van Beek

• 04 Augustus 2014 - 15:38

Jeroen En Suzanne :

Hey Loïs,

Wat leuk en bijzonder om zo mee te lezen en te kijken wat jullie allemaal doen.
    Mooi om te zien dat God overal aan het werk is,door allerlei mensen.
    Ben zo benieuwd hoe je het vind!
    We wensen je nog een goede tijd met elkaar en Gods nabijheid!
    Tot gauw,
    Groetjes familie vroege

• 04 Augustus 2014 - 16:40

Cor Van Ginkel (opa Van Eline):

Lieve Eline en anderen jongelui in jullie groep,

Fijn dat wij mee kunnen leven met jullie. Moge God jullie werk zegenen. Ik wens jullie nog een goede tijd in Zuid-africa.

Hartelijke groeten en een goede thuisgestuurd.

Cor van Ginkel

• 04 Augustus 2014 - 19:03

Lieve Jessica En De Anderen Van Het Go Team.:

We zijn ontzettend trots op jullie. Geweldig om de liefde van God op die manier te mogen uitdelen.
    Ook zien we weer naar jullie terug komst uit. Nog een kleine week. We wensen jullie nog veel zegen voor de komende dagen. Dank God voor die mooie kansen die jullie hebben gekregen.
    Nou Jessica, dikke kus van oma en opa.

• 04 Augustus 2014 - 23:03

William & Conny:

Ha Loïs,

indrukwekkend om te lezen wat je mee maakt en wat je voor de kinderen en mensen daar mag doen en zo de handen van Jezus mag zijn.

liefs William, Conny en de jongens

• 05 Augustus 2014 - 21:48

Elma Posthuma:

Hoi GO-teamers! En in het bijzonder: hoi lieve Loïs!!
    Wat een bijzondere manier om mee te leven met jullie reis. In ons geval wel een beetje laat, maar dat kwam door de vakantie. Groningen steekt wel een beetje af bij wat jullie allemaal meemaken! Mooi werk wat jullie mogen doen en een geweldige ervaring die je mee mag nemen voor de rest van je leven. Loïs, wij wisten eerlijk niet dat je voet je nog zoveel last bezorgde maar wat fijn dat dat nu over is! Dank aan God voor alles wat Hij geeft!! Lieve groetjes en Gods zegen van Tommy, Elma, Sara, Hanna en Jaïra.

• 05 Augustus 2014 - 21:50

Els Pors:

Hoi lieve go-team mensen

Ik vind het heel bijzonder wat jullie daar
    Allemaal voor moois beleven, maar
    Nog meer wat jullie allemaal voor
    Moois geven, een beetje van jullie tijd
    Maar een ervaring die een leven lang
    mee gaat. Ik ken alleen Lois van jullie
    groep, en wat ben ik trots dat ik haar
    ken, zo jong nog en zo een voorbeeld
    voor vele.
    Lieve mensen van het go-team
    Jullie zijn stuk voor stuk kanjers, maar
    voor mij Lois in het bijzonder.

Liefs Els Pors